“SU FATURASI” SEÇER’İN AYAĞINA DOLANDI
Şu su faturaları mevzusu Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer’in deyim yerindeyse ayağına dolandı, dolanıyor ve sanırım ciddi bir adım atılmazsa dolanmaya da devam edecek…
Yerel seçimlerin hemen ardından başta İstanbul ve Ankara olmak üzere 11 büyükşehiri alan CHP’deki rüzgarın etkisi tabii ki Mersin Büyükşehir için de geçerli oldu.
Yıllardır CHP tabanının özlediği bir hava esmeye başladı. Çok önemli bir fırsat geçti CHP’ye… Aslına bakarsanız bu hava İstabul ve Ankara sayesinde halihazırda esmeye devam ediyor.
Pandemi sürecini, geliştirdikleri sosyal projelerle çok iyi yönettikleri için memnuniyet algısı devam ediyor ve yeni sempatizanlar kazandıklarını da söylemek mümkün.
Mersin Büyükşehirin de aynı projelerle bu pandemi sürecini iyi yönettiğinden, siyaseten iyi puanlar topladığından da bahsetmek mümkün olacakken, şu ‘su faturaları’ mevzusu Mersin’de rüzgarın tersine dönmesine neden olmasa da durmasına sebep oldu sanki… Bir anlamda gölge düşürdü diyebiliriz sosyal projelere…
Mersin’in geneliyle ilgili durum böyle demiyorum ben. Bunun sebebini de bilmiyorum. Yani gelen fatura bazı noktalarda 2 aylık da olabilir. Pandemi sürecinde insanlar normalden çok daha fazla su kullanımı da yapmış olabilir. Orasını bilemem. Bunun yanında sayaç okuma yerine getirilen ortalama alma sürecinde yanlışlıklar da olmuş olabilir.
MESKİ Genel Müdürünün açıklamaları vardı mesela: Otomatik hesaplamada bir sıkıntı olabileceğinden bahsetmişti ve müracatlarda varsa yanlışlık düzeltilecek demişti.
Dediğim gibi nedenleri bilemiyorum. Gördüklerimden, söylenenlerden, yazılıp-çizilenlerden mütevellit bildiğim, çok fazla tepki var.
Vatandaş; sosyal medyada uzun zamandır yüksek bedel görünen faturalarını paylaşıyor, veryansın ediyor. MESKİ’ye çok fazla düzeltme müracatı yapıldığını biliyoruz.
Bunun yanında biz haberciler, belediye ile ilgili bir yardım haberi dahi yaptığımızda yüzlerce gelen yorumun yarısından fazlasında yine su faturalarından dem vuruyor takipçiler ve okuyucular…
Mersin siyasetinden konuşmak için bir şekilde bir araya gelen halkın çoğunluğu yine şu su faturası mevzusunu açıyor.
“Hala itirazlar sınırlı ve belli odaklar tarafından trolleme yapılıyor” gibi bir yaklaşım içerisinde ise belediye; hani zaman zaman ‘memnuniyet anketi’ yaptırılıyordu ya; çıksınlar sokağa sorsunlar anlayacaklardır.
SAYIN SEÇER’E ÖNERİMDİR
Birkaç gün evvel su faturalarının tahsilatının 3 ay ertelendiğini açıkladı Sayın Seçer ama bu pek karşılık bulmadı ve yine vatandaş ‘yüksek bedel’ karşılığını verdi.
“Askıda Fatura” aslında güzel ve etkili bir sosyal proje ama lokal kalacaktır, yeterli olmayacaktır tepkileri dindirmeye.
Naçizane önerilerimden biri yine 3 ay ertelensin tahsilatlar ama o 3 faturadan en az birinin silinmesini gündeminize alın.
Bunun yanında şu 10-12 ton kademeli hesaplama ve sonrasındaki kademe hesaplama sistemini yeniden gözden geçirin ve halkın yararına şekilde düzenlenmesi için mecliste çalışma başlatın.
Veyahut ekibinizle birlikte (bir çıkış noktası olabilecek) daha farklı proje(ler) geliştirin. Rahatlatın vatandaşı.
Yoksa bu ‘su faturası’ mevzusu daha çok karşınıza çıkacak. Hatta 3 ay sonra biriken borçların ödenmesi noktasında daha büyük sıkıntı yaşanacağı için daha hararetli tartışmaların yaşanmasına da sebep olacak.
- AKDENİZ MEYVE SİNEĞİYLE MÜCADELE KESİNTİSİZ SÜRÜYOR - 21 Mayıs 2026
- TUTKUNUN RİTMİ MDOB SAHNESİNDE - 21 Mayıs 2026
- MERSİN’DE MERT DEMİR RÜZGARI ESTİ - 21 Mayıs 2026
- ÇAKIR: “IRAK-SURİYE-TÜRKİYE HATTI DÜNYA LOJİSTİĞİ VE EKONOMİSİNİN YENİ KORİDORU OLACAK” - 21 Mayıs 2026
- KAYIP GENÇ ÖLÜ BULUNDU - 21 Mayıs 2026
- AKDENİZ’DE ASFALT YAMA ÇALIŞMALARI HIZ KESMEDEN DEVAM EDİYOR - 21 Mayıs 2026
- BÜYÜKŞEHİR’DEN KENT MERKEZİ’NDE YENİ BİR NEFES ALMA ALANI - 21 Mayıs 2026
- YENİŞEHİR’DE FUTBOL ŞÖLENİ - 21 Mayıs 2026
- YAŞ MEYVE SEBZE SEKTÖRÜ JAPONYA, ABD, MISIR VE HİNDİSTAN PAZARLARINA ODAKLANDI - 21 Mayıs 2026
- YAZ YAKLAŞIRKEN SANAYİDE ENERJİ TÜKETİMİ VE OPERASYONEL YÜK ARTIYOR - 21 Mayıs 2026
